Nu er julen lige om hjørnet. Det er en tid fyldt med hygge, traditioner og fantastiske muligheder for at markedsføre din butik. Og det vil jeg gerne give dig et par tips om.

Det er i december at den danske befolkning virkelig fylder poserne, faktisk bruger hver hustand ca. 4.000 kr. ekstra på mad, gaver og drikke op til jul. Hvorfor ikke udnytte det på en god måde med konkurrencer, og på den måde sprede en masse god julestemning.

Det kan jeg hjælpe dig med

Konkurrencer er et hit på sociale medier, men det er godt med afveksling fra den traditionelle sociale medie konkurrence. I julen har du chancen for at charmere dine kunder med hyggelige, sjove og anderledes konkurrencer og nyheder helt frem til jul.

Ved at lave en julekalender på sociale medier, får du forbrugerne til at vende tilbage hver dag, og trækker nye kunder til.

For at tage et eksempel, så lavede Nybolig i 2017 en julekalender på deres Facebook, med ca. 1.000-2.000 interaktioner pr. post. Derudover formåede de at få 500 nye ”synes godt om” på deres side.

Online julekalender behøver ikke at være svært.

Du kan også ved hjælp af gode spørgsmål, lære dine kunder om produkter og din virksomhed. Omvendt kan du også samle oplysninger fra dine kunder og blive klogere på f.eks. deres købsadfærd.

Husk; Det er vigtigt at julekalenderen matcher din virksomhed.

Det vigtigste er selvfølgelig at du spreder en dejlig varm julestemning og bliver husket for det. Når julestemningen rammer kunderne, vil de føle sig underholdt.

Men det er også vigtigt at måden din julekalender er skruet sammen på, er i tråd med resten af din virksomhed, så du skaber en genkendelighed. men også at du bruger din julekalender til at fortælle hvad din virksomhed laver, og hvad I står for.

Det er ikke svært, selvom du måske får travlt i december.

Du kan med fordel planlægge alle 24 opslag før december. Du kan ikke starte for tideligt med dette. Hvis kalenderen er planlagt godt, er det bare at smide opslagene op dag for dag. Gennem december kan du se hvor mange hits, der er på de forskellige opslag og måske optimerer nogen af dem.

Hvilken julekalender skal din virksomhed have?

Her hos Midtjysk Markedsføring hjælper vi gerne med at rådgive dig til, hvordan du sikrer at du markedsføringsmæssigt får mest ud af december.

Du kan booke et rådgivningsmøde lige her.

 

Venlig Hilsen

Helena Ring
Midtjysk Markedsføring
Dit lokale fundament på de sociale medier.